
A digitális korszakban a kis- és középvállalkozások számára különösen kulcsfontosságú, hogy hatékonyan kommunikáljanak célcsoportjaikkal. Az AI-támogatott tartalomgyártás és animációs videók olyan megoldást kínálnak, amely költséghatékony, időtakarékos, és maximálisan támogatja a marketingcélokat.
Szükség van a marketing-lábnyomra az online térben
Az AI-alapú tartalomgyártás csomagjai számos olyan elemet tartalmaznak, amelyek teljes mértékben lefedik a vállalkozások marketingkommunikációs igényeit. Különösen a KKV-k számára nehéz költséghatékony megoldást találni arra a helyzetre, amikor szakértői és kapacitásproblémákkal küzdenek.
Pedig nem annyira bonyolult, nem érdemes ettől tartani, ugyanis egy ívre tökéletesen felrajzolhatók azok a marketingelemek, amelyek ma már – a mesterséges intelligenciának köszönhetően – egyszerűen és költséghatékonyan érhetők el a KKV-k számára.
Mi ezeket ajánljuk!
Blogbejegyzés
Egy jól megírt blogbejegyzés nemcsak informálja az ügyfeleket, hanem SEO szempontból is előnyös, növelve a weboldal láthatóságát. A leghatékonyabb megoldás a heti 1 blogcikk, amely jelentős mértékben tudja támogatni a SEO-folyamatokat, ugyanakkor a havi 1 bejegyzés szinte elengedhetetlen.
A megfelelő témaválasztás azonban nagyon fontos a hatékony marketinghez! Ha egy vállalkozás nem foglalkozik ezzel kellő alapossággal, akkor tartalmaik érdektelenné válhatnak. A jó téma:
- támogatja az értékesítési célokat;
- érdekes és releváns a célközönség számára;
- valamint könnyen integrálható a különböző platformokon (pl. blog, videó, közösségi média stb.).
AI-támogatott animációs videók
Ezek a videók vizuálisan vonzóak, könnyen megoszthatók közösségi médián és YouTube-on, növelve az elérést és az elköteleződést.
Közösségi médiabejegyzések
Költséghatékony módon segítenek fenntartani a folyamatos jelenlétet az online térben. Ajánlatunk szerint a rendszeres – havi 1-4 – blogbejegyzésből készítünk olyan közösségi médiatartalmakat, amelyek témát szolgáltatnak a célcsoportok számára.
Ezekkel a szolgáltatásokkal a vállalkozásoknak nem kell más marketingeszközökkel foglalkozniuk, így időt és pénzt takarítanak meg.
Mutasd meg a digitális marketing-lábnyomodat, és megmondom, ki vagy!
Nézzük csak meg, mit néz meg egy potenciális ügyfél, vásárló, ha le akarja ellenőrizni egy ajánlatot vagy terméket, szolgáltatást nyújtó vállalkozás működését, minőségét, megbízhatóságát?
A potenciális vásárló mindenekelőtt megnézi a cég weboldalát. Persze ehhez az is szükséges, hogy ez az oldal megfelelően keresőoptimalizált (SEO) legyen, azaz adott kulcsszóra minél előrébb dobja fel találatként a vállalkozás weboldalát.
Aztán elolvassa a „Rólunk” aloldalt, hogy megismerje a vállalkozás történetét, majd pedig megtekinti a szolgáltatások almenüpontot, és ránéz a blog aloldalra is, végül rákattint a weboldalról elérhető közösségi média felületekre. Utóbbi esetben nyilvánvalóan bizalomvesztést állhat elő, ha hónapokkal vagy akár évekkel korábbiak a legfrissebb bejegyzések.

Miért félnek a vállalkozások az AI-tól?
A mesterséges intelligencia még mindig valami misztikus „dolog” sokak számára. Miközben persze egyre növekszik a felhasználók száma, Magyarországon még sokan ódzkodnak ettől, és alkalmazása körül gyakran félelmek és tévhitek keringenek.
- Technológiai ismeretek hiánya
Sok vállalkozás attól tart, hogy az AI használata bonyolult vagy nehezen kezelhető. Ez különösen az AI-támogatott videók esetében figyelhető meg, hiszen az első megjelenő videók még nagyon misztikusak, felismerhetőek voltak, azonban a technológia rohamos fejlődésével egyre realisztikusabb videókat lehet gyártani, akár a vállalkozás vezetőjének hangjával. - Minőségi aggodalmak
Az AI által generált tartalmak kapcsán néha felmerülhet az a félelem, hogy nem lesznek elég személyre szabottak vagy emberközeliek. Mondjuk ez igaz, ugyanakkor ezért sem szabad egy az egyben felhasználni ezeket a szövegeket, érdemes még csiszolni, értelmezni, külső és belső releváns linkekkel ellátni a szöveget. - Bizalmatlanság az új technológiákkal szemben
A magyarországi vállalkozások egy része óvatosabb az innovációval kapcsolatban, különösen ha nincs elegendő információjuk arról, hogyan működik. Elérhetőek már olyan kutatások, amelyek ezt vizsgálják, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara kutatási intézményének eredményei 2024 nyaráról itt olvasható el, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének kutatásában pedig itt lehet olvasni az AI-használatról.
Ez a szakértő például lépésről lépésre ír ezekről a félelmekről. Többek között úgy látja, az egyik fő ok, amiért az emberek félnek a generatív mesterséges intelligenciával készült videóktól, az a „furcsa völgy” néven ismert jelenség. Ez a kifejezés azt a hátborzongató érzést írja le, amit akkor tapasztalunk, amikor egy szintetikus alkotás nagyon hasonlít az emberre, de mégsem egészen tökéletes. A generatív mesterséges intelligencia, amely nem létező emberekről képes rendkívül valósághű videókat készíteni, gyakran esik ebbe a furcsa völgybe. Az ilyen videók finom tökéletlenségei kellemetlen érzést és bizalmatlanságot kelthetnek, ami a becsapástól vagy a manipulációtól való félelemhez vezet.
Meir Amarin azonban azt javasolja, segíthet ezeknek a félelmeknek a leküzdésében a mesterséges intelligencia szerepének hangsúlyozása, amely mint az emberi képességeket nem helyettesítő, hanem azokat kiegészítő eszközként jelenik meg. Ezen együttműködésen alapuló megközelítés pedig elősegíti és lehetővé teszi, hogy mind az ember, mind az AI erősségeit kihasználjuk.